Keď sa povie Zvolen

zvolensky31

Rozkaz, ten zněl jasně: vymyslieť kampaň, ktorá plynulo nadviaže na známe kampane Zvolenského. Ten vďaka nim precestoval celé Slovensko.

Druhou úlohou, ktorú správne identifikovalo naše strategické oddelenie, bolo však kampaň posunúť a vylepšiť. Mali sme nájsť spôsob, ako okrem slovenskosti komunikovať aj výnimočnú kvalitu smotanového jogurtu a to spôsobom, ktorý nikto v celom šírom svete nedokáže napodobniť.

Hlboko sme sa zamysleli a s uspokojením zistili, že to, čo treba urobiť, je vlastne očividné.

Všetci poznáme skalický trdelník a stupavskú kapustu, šampiónov vo svojej kategórii. Obe tieto slovné spojenia fungujú aj v prípade, ak popis miesta vynecháme – trdelník je skalický a kapusta stupavská.

Čo vám však napadne, ak sa povie smotanový jogurt? Našim cieľom bolo, aby sa automatickou asociáciou kvalitného smotanového jogurtu stal Zvolen.
Zvolenčania, generáciami podkutí vo výrobe jogurtu, sú koniec-koncov zárukou poctivej smotanovej kvality, a to je čosi, čo Zvolenskému nikto nikdy nevezme. Zvolen sa dokonca jedného dňa môže pre jogurty stať tým, čím je Francúzsko pre víno alebo Belgicko pre čokoládu.

Klient nám navyše zvestoval čosi, čo nás uistilo, že sme na správnej ceste: pre ľudí je už dnes Zvolenský smotanový etalónom poctivého a kvalitného jogurtu. Nepreli sme sa, lebo niet nad vlastnú skúsenosť. Zvolenský sa u nás teší veľkej obľube a keď sa povie Zvolenský, je pre nás prirodzené doplniť smotanový.

Mali sme v tom teda jasno a v tomto bode sme boli prakticky skoro v cieli! Teda len prakticky a len skoro. Vedeli sme, čo chceme povedať, aj na čo chceme nadviazať, chýbal nám už len detail – samotná exekúcia.

Rozmýšľali, tvorili a zasadali sme dlho a intenzívne, niektoré vzťahy už nikdy nebudú také ako predtým, ale nakoniec sme prišli na riešenie. Tým je spot, ktorý máte možnosť vidieť nižšie.

Je plný detí, ich rodičov a starých rodičov v príjemnom domácom prostredí. Sú to práve deti, ktoré svojim starším poslucháčom rozprávajú príbeh o Zvolene ako veľkolepom meste jogurtov a zároveň im ho aj dávajú ochutnať, aby skvelú smotanovú chuť mohli sami oceniť.
Na výsledok sme hrdí – je originálny, autentický a milý. Natáčanie s deťmi bolo plné zážitkov a veľmi príjemné, objavili sme množstvo talentov a získali dostatok materiálu na takmer celovečerný film.

Čo je najdôležitejšie, zistili sme, že nech do scenára napíšeme čokoľvek, dieťa si ho vždy prepíše a urobí to omnoho lepšie!
Zo spolupráce s novým klientom máme veľkú radosť a veríme, že spot, ktorý sme preňho vytvorili, sa bude páčiť aj vám.
A na záver otázka: Čo vám napadne, keď sa povie Zvolen?

Credits
Chief Creative Officer: Bernd Fliesser
Creative Director: Alex Strimbeanu
Copywriter: Samuel Marec, Daniel Feranec
Art Director: Lucia Čermáková
Account Director: Rastislav Kuttner
Account Manager: Sofia Žiaková
Strategy planner: Rado Ondřejíček, Martin Mlynárik

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone