Ako bude vyzerať reklama budúcnosti? Bude nahá

Streda bola na Cannes Lions bezpochyby zatiaľ najlepším dňom. Dokonca je ťažké vybrať superlatívy – každá minúta a každý centimeter bol preplnený inšpiráciou.

V prvom rade bola streda skvelým dňom pre slovenskú reklamu: agentúra Wiktor Leo Burnett totiž získala bronz v kategórii Creative Data. K tomuto skvelému úspechu im radi gratulujeme.

Všetko sa to začalo tým, že na pódium vystúpil polonahý Iggy Pop, čím potešil nielen publikum v divadle Lumiere, ale aj ľudí, ktorí jeho vystúpenie sledovali na veľkých obrazovkách vonku.

Jeho oblečenie (alebo skôr jeho nedostatok), však mal zmysel. Bol to symbol, ktorý sa niesol celým dňom, všetkými seminármi a vystúpeniami, dokonca aj odovzdávacím ceremoniálom. Zdalo sa, že sa všetci spíkri dohodli, že spolu zodpovedajú jedinú otázku: ako bude vyzerať reklama budúcnosti?

Začala Gwyneth Paltrow v rámci BBC HARDtalk show, ktorá sa prvýkrát nahrávala s publikom a bola naživo vysielaná z Cannes. Podľa Gwyneth by značka nemala byť toxická a toto jej presvedčenie ukazuje aj GOOP – jej životná filozofia pretavená do produktu.

Legenda reklamného biznisu Chuck Porter na javisku zas každého prekvapila. Zakladateľ CP+B totiž povedal, že by sme nemali hľadať správnu odpoveď, ale namiesto toho sa sústrediť na správnu otázku. A tá otázka sa vôbec netýka reklamy, práve preto sa všetky briefy v jeho agentúre začínajú jedinou otázkou: Čo môžeme urobiť preto, aby náš klient narástol? A odpoveďou môže byť čokoľvek od pizza auta po pivový šampón.

Napriek tomu, že deň bol plný superhviezd ako Iggy a Gwyneth, alebo televíznych osobností ako Anderson Cooper a Anthony Bourdain, skutočným vrcholom bol opäť odovzdávací ceremoniál. Práve tam sme totiž našli skutočnú odpoveď na otázku o budúcnosti rekalmy.

Jedna vec je istá: reklama budúcnosti vôbec nebude vyzerať ako reklama. Či už totiž hovoríme o Googli, ktorý sa pokúsil naučiť počítač intuícii, virtuálnom výlete na Mars alebo umelej inteligencii, ktorá skladá hudbu, večer sa niesol v znamení jediného posolstva – zbavte reklamu zbytočných vrstiev oblečenia. Inovujte.

Jeden z výstavných kúskov stredajšieho večera:

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *