Archívy kategórií: Blog

Ideme do Cannes!

uvodny clanok_velky

V sobotu sa v Cannes pod heslom “Home to the world’s most creative minds” začne ďalší ročník najprestížnejšieho svetového festivalu reklamy Cannes Lions. Stretnú sa na ňom nielen najlepší svetoví kreatívci a najzaujímavejší spíkri, ale aj najlepšie reklamné kampane za uplynulý rok. Tisíce prác budú súťažiť v 23 kategóriách. Aj my sme dlho a dôkladne […]

JANDL tento rok na Zlatom klinci neuvidíte. Kde ho vidieť môžete?

JANDL_prace_post_1200_628_white_png2

Aj keby sa za uplynulý rok nepodarilo našej agentúre nič iné, už len získanie Bronzového leva na najväčšom svetovom reklamnom festivale v Cannes by stačilo na to , aby sme mohli hovoriť o skvelom roku. Veci sa však majú tak, že ten Lev, nech bol aj prvým za celú históriu slovenskej reklamy, vlastne nebol až […]

Čo je to tá #mriežka?

shutterstock_252538054g

Možno neuveríš, ale túto otázku mi v poslednej dobe položilo hneď niekoľko mojich kamošov. Aj keď “mriežka”, čiže hashtag, sa na sociálnych sieťach používa už od roku 2007 a svoj boom zaznamenala najmä v roku 2009 na Twitteri, u nás sa začalo intenzívnejšie mriežkovať až posledný rok, maximálne dva. A to nielen v súkromných profiloch, […]

Ako sa krajine zadarmo robí marketing

shutterstock_160683161 (1)

Niežeby sme vôbec vedeli, že v Kanade boli nejaké voľby, ale teraz už všetci vieme, že Kanada je najúžasnejším miestom na život. Stačilo málo: zverejniť zoznam ministrov a ministeriek a všetko to zaklincovať jednou dobre mierenou vetou. A tak vieme, že ministrom zdravotníctva je lekár, ministrom pre šport a ľudí s hendikepom paraolym-pionik a ministrom […]

Nech je to lacné a nech je to virál!

cat

Predstavte si, že ste developer a staviate mrakodrap. Nezamestnávate robotníkov. Miesto toho vám ten mrakodrap stavajú zadarmo náhodní okoloidúci za to, že ste im predtým povedali dobrý vtip. Jeden priloží pár tehál, druhý vytiahne po kladke oceľový trám, iný namontuje okná a zavedie elektrické obvody na celom štvrtom poschodí. Developeri majú smolu, pretože takto stavanie […]

JANDL nabral mladé posily

1

V brandži sú síce noví, no energie majú na rozdávanie a čo nevidieť budú mnohí z nich hrozbou aj pre tých najlepších slovenských kreatívcov. S reklamou, ktorú poznajú prevažne z televízie, zatiaľ mnoho skúseností nemajú, nedostatok praxe však vyvažujú svojím nadšením a zvedavosťou. Nedávno do JANDL zavítala namiesto obvyklej hromady briefov (nie že by sme […]

Čo tu vlastne robím?

dievca_ziarovka

Existujú tri závažné otázky, na ktoré ľudstvo doposiaľ nenašlo odpoveď. Prvá otázka ,,Koľko rokov má Erika Judínyová?“ ostane asi navždy neobjasnená. Môžeme len predpokladať, že to bude už celkom dosť, keďže sa jej nakoniec podarilo nabaliť len Skrúcaného. Nad druhou otázkou ,,Ako robí líška?“ sa nedávno zamýšľalo nórske zoskupenie Ylvis: What the fox say?. Objasnenie […]

Smrť printu! (alebo ako si budeme vyberať informácie a kde ich nájdeme)

mouse - computer classroom

Čaro Facebooku, teda okrem možnosti skryť niekoho príspevky bez toho, aby o tom vedel, tkvie v priateľstvách, ktoré sa preklopenia do reality dočkajú až po rokoch alebo aj nikdy. Kým sa to (ne)stane, toho človeka spoznáte. Viete, kde a kedy bol na dovolenke, viete, ako vyzerá manželka a zagratulujete k narodeniu nového potomka. Narodeniny väčšinou […]

Mediálne minimum: Kúpte mi desať spotov v televízii

ovladac

Nakupovanie televíznej reklamy vyzerá pri pohľade zvonku jednoducho. Natoľko jednoducho, že sa pravidelne stretávame s požiadavkou, aby sme kúpili desať spotov v konkrétnej televízii. Znie to ako logická požiadavka, veď televízia predáva priestor pre reklamu, tak si prosím rovno desať kusov. Akurát, že to by sme potom v agentúre nepotrebovali mediálne oddelenie a moja práca […]