Archívy kategórií: Blog

+46 771 793 336 – Prosím, kto tam? – Najlepšia práca na svete

Otvárací ceremoniál Cannes Lions bol prehliadkou inšpirácie. Prvé odovzdávanie ocenení prezradilo, ktoré kampane boli za rok 2016 najlepšie v kategóriách Direct, Radio, Promo & Activation, Print & Publishing a Glass. A nikto nebol sklamaný. Jedným z nápadov, ktoré vzbudili najväčšiu pozornosť, bolo “The Swedish Number”. Vďaka tejto kampani mohol ktokoľvek zavolať na švédske telefónne číslo […]

Čo bude nasledovať? 25 miliárd prepojených vecí

Nedeľa v Cannes vyzerala ako pondelok. Delegáti z celého sveta zapĺňali Festivalový palác robili z neho Babylonskú vežu. Rýchlo sa registrovali a hneď sa ponáhľali na ďalší seminár, workshop alebo talk. Čo bude nasledovať? -pýtali sa stále jeden druhého. Odpoveď nakoniec dostali. Z ôsmich hodín skvelých talkov a prezentácií totiž vyčnievala jedna. Obsahovala nielen fakty, […]

A Grand Prix získava…

Pozrite si niekoľko skvelých prác, ktoré sú podľa nás silnými kandidátmi na Grand Prix. Začneme jednou, ktorá dokazuje, že veľký potenciál majú stále najmä čisté nápady: „McWhopper“ pre Burger King & Peace One Day. Úžasný spôsob, ako sa postaviť k rivalite a prinútiť konzumentov, aby naraz slintali aj sa smiali. Ďalším na zozname je „#OptOutside“ […]

Ideme do Cannes!

V sobotu sa v Cannes pod heslom “Home to the world’s most creative minds” začne ďalší ročník najprestížnejšieho svetového festivalu reklamy Cannes Lions. Stretnú sa na ňom nielen najlepší svetoví kreatívci a najzaujímavejší spíkri, ale aj najlepšie reklamné kampane za uplynulý rok. Tisíce prác budú súťažiť v 23 kategóriách. Aj my sme dlho a dôkladne […]

JANDL tento rok na Zlatom klinci neuvidíte. Kde ho vidieť môžete?

Aj keby sa za uplynulý rok nepodarilo našej agentúre nič iné, už len získanie Bronzového leva na najväčšom svetovom reklamnom festivale v Cannes by stačilo na to , aby sme mohli hovoriť o skvelom roku. Veci sa však majú tak, že ten Lev, nech bol aj prvým za celú históriu slovenskej reklamy, vlastne nebol až […]

Čo je to tá #mriežka?

Možno neuveríš, ale túto otázku mi v poslednej dobe položilo hneď niekoľko mojich kamošov. Aj keď “mriežka”, čiže hashtag, sa na sociálnych sieťach používa už od roku 2007 a svoj boom zaznamenala najmä v roku 2009 na Twitteri, u nás sa začalo intenzívnejšie mriežkovať až posledný rok, maximálne dva. A to nielen v súkromných profiloch, […]

Ako sa krajine zadarmo robí marketing

Niežeby sme vôbec vedeli, že v Kanade boli nejaké voľby, ale teraz už všetci vieme, že Kanada je najúžasnejším miestom na život. Stačilo málo: zverejniť zoznam ministrov a ministeriek a všetko to zaklincovať jednou dobre mierenou vetou. A tak vieme, že ministrom zdravotníctva je lekár, ministrom pre šport a ľudí s hendikepom paraolym-pionik a ministrom […]

Nech je to lacné a nech je to virál!

Predstavte si, že ste developer a staviate mrakodrap. Nezamestnávate robotníkov. Miesto toho vám ten mrakodrap stavajú zadarmo náhodní okoloidúci za to, že ste im predtým povedali dobrý vtip. Jeden priloží pár tehál, druhý vytiahne po kladke oceľový trám, iný namontuje okná a zavedie elektrické obvody na celom štvrtom poschodí. Developeri majú smolu, pretože takto stavanie […]

JANDL nabral mladé posily

V brandži sú síce noví, no energie majú na rozdávanie a čo nevidieť budú mnohí z nich hrozbou aj pre tých najlepších slovenských kreatívcov. S reklamou, ktorú poznajú prevažne z televízie, zatiaľ mnoho skúseností nemajú, nedostatok praxe však vyvažujú svojím nadšením a zvedavosťou. Nedávno do JANDL zavítala namiesto obvyklej hromady briefov (nie že by sme […]