Archívy kategórií: Nezaradené

Čo ti šibe? Aká pekná kampaň!

955x537-1

Keď sme sa dozvedeli, že máme pre Polus pripraviť veľkonočnú kampaň, vycítili sme šancu.

Chceli sme Polus odlíšiť od konkurencie, byť veľkonoční ale zábavní, posunúť tradičné chápanie sviatkov niekam ďalej a nezabudnúť na jar. Vedeli sme, že máme pomerne voľné ruky a že klient je zvedavý na to, čo mu prinesieme.

Začali sme trochu netradične od názvu. Naši copywriteri prišli s nápadom na Veľkonočné šibanie, pod ktorým si predstavili nielen jednu z hlavných veľkonočných tradícií, ale aj radostný pocit z prichádzajúcej jari. Ten, pri ktorom sa toho druhého pýtame, či mu náhodou nešibe.

Spolu sme potom tomuto pomerne typickému názvu dali netypický obsah. Samozrejme, súčasťou eventu boli trhy a workshopy pre mamičky, oteckov, deti aj celé rodiny, okrem toho sme však niektoré veľkonočné tradície postavili na hlavu.

Ukázali sme, ako vyzerá Veľká noc, keď nám šibe. Vymenili sme úlohy. Moc sme dali do rúk ženám. Otestovali sme, akí odvážni sú muži v skutočnosti. Skrátka, nechali sme ich, nech si prejdú tým, čím si nežnejšie pohlavie prechádza každý rok už po stáročia.

Znamená to, že počas víkendu sa naše dámy mohli tešiť na to, že do rúk dostanú vedrá a budú olievať svojich partnerov. Páni zas mohli mať istotu, že ich ako odmena čaká poukážka na nákup v Poluse vo výške 20 eur a pekné suché tričko.

20170408_131257(0)

Základom kľúčového vizuálu celého eventu bola elegantná typografia tvorená jeho názvom a doplnená o jarné a veľkonočné elementy. Práve takto sme príchod jari a tradičné sviatky spojili do jedného veľkého Veľkonočného šibania.

CTL-955px

Do jarného šatu sme obliekli aj zastávku mestskej hromadnej dopravy pred nákupným centrom, navyše sme radi, že sa nám podarilo vymyslieť aj rovnako šibnutý rádio spot. Ten sa totiž odohráva na veľkonočný pondelok, kedy muža zobúdza dávka ľadovej vody, po ktorej nasleduje pár dobre mierených rán korbáčom.

joijpVýstřižekee

Čo ti šibe? -pýta sa šokovaný muž svojej partnerky. Presne taká je naša veľkonočná kampaň pre Polus.

Credits: Chief Creative Officer: Bernd Fliesser; Creative Director: Alex Strimbeanu; Copywriter: Samuel Marec; Art Director: Lucia Čermáková; Account Director: Rastislav Kuttner; Account Manager: Sofia Žiaková; Strategy planner: Ivana Váleková; Event Manager: Zuzana Renáčová

Dámy a páni, prichádza Fidko!

ZO-16005_Zvolenský_Fidko_955x537px

Na začiatku bolo niekoľko fliaš na stole v našej zasadačke. Dámy a páni, Fidko, povedal ktosi. Ochutnali sme. Čo sme zistili? Že Fidko je acidofilný nápoj. No dobre, ale aký? Iný. Hustý zložením a hustý chuťou. A tam sme začali.

Začali sme tým, že sme Fidku našli priestor na trhu. Zadefinovali sme si ho ako osobu. Ak by bolo človekom, aké by bolo? Z briefu sme sa dozvedeli, že mladé, ambiciózne, mestské, živé. Ochutnávka nám prezradila, že aj výnimočné. Fidko totiž chutí skutočne. Buble na jazyku. Ochutnať Fidko je skrátka zážitok.

Práve od tohto zistenia sa začali odvíjať prvé nápady, ale existuje dôvod, pre ktorý sa prvé nápady nazývajú prvými nápadmi.

Vedeli sme, že dokážeme vymyslieť čosi lepšie, možno dokonca výnimočné. Boli sme si istí, že sme na správnej ceste, sformulované sme to predsa mali jasne: Fidko je divoké a nespútané, presne ako vy.

Vedeli sme, aký spot chceme vytvoriť – taký, ktorý bude v konkurencii ostatných reklám vyčnievať. Chceli sme vytvoriť spot, ktorý bude moderný ako naša cieľová skupina a hustý ako Fidko.

Vedeli sme aj, čo hľadáme a tak sme hľadali. Hľadali sme trpezlivo a dlho, ale nakoniec nastal onen Heuréka moment, alebo ako ho odvtedy voláme – Fidko moment. Moment, v ktorom vás osvieti a vy ste zrazu plní inšpirácie.

Zažili sme ho a teraz bolo našou úlohou sprostredkovať ho ostatným. Práve Fidko moment plný inšpirácie predsa dokonale vystihuje nielen chuť, ale aj pocit, ktorý sme mali pri ochutnávke. Pocit ktorý čaká na každého, kto Fidko ochutná.

No a samotný spot?

Sústredili sme sa nielen na scenár, lokácie a casting, ale aj na atmosféru. Dôležitá bola dynamika a farebnosť, záležalo nám na tom, aby sme emóciu preniesli na obrazovku. Urobili sme všetko preto, aby sme Fidko predstavili také, aké naozaj je: nespútané a divoké. Ako vy.

Či sa nám to podarilo, to môžete posúdiť sami.

Credits: Chief Creative Officer: Bernd Fliesser; Creative Director: Alex Strimbeanu; Copywriter: Samuel Marec; Art Director: Lucia Čermáková; Account Manager: Sofia Žiaková; Strategy: Martin Mlynárik; Production: PROTOS Production; Music: Štefan Kráľovič; Director: Paulína Mačáková

Rugby a hra džentlmenov?

bb_955px

 

Keď sa nám ozvala Slovenská rugbyová únia a požiadala nás o pomoc so zviditeľnením tohto zaujímavého športu na Slovensku, začala nám kreativita pracovať na plné obrátky. Predstavili sme si akčné zrážky, drsné súboje, neľútostné bitky o šišatú loptu a hrozivo pôsobiacich svalnáčov zo železa, ktorým by sa nikto normálny nepostavil do cesty.

Niežeby boli slovenskí rugbysti nejaké tintítka, no veľmi rýchlo nám našu mienku poopravili. Stačilo pár stretnutí a pochopili sme, že rugby je nádherný a ušľachtilý šport pre rozumných a dobre vychovaných ľudí, založený najmä na džentlmenstve, slušnosti, rešpekte a dodržiavaní pravidiel. A najmä šport, v ktorom nemá miesto simulovanie a zákernosť.

Bolo nám jasné, že dokázať toto všetko širokej slovenskej verejnosti a pritiahnuť jej pozornosť k rugby je beh na poriadne dlhú trať. No keďže máme radi výzvy, rozhodli sme sa, že už náš prvý krok musí rozhodne stáť za to.

Každý Angličan, Škót, Austrálčan, Novozélanďan aj Juhoafričan vám potvrdí známy výrok, že „rugby je hra džentlmenov“. Veríme, že po našej kampani to bude vedieť aj čo najviac Slovákov.

rugby-zak-955px

rugby-tazky-955px

rugby-janzo-955px

Chief Creative Officer: Bernd Fliesser

Creative Director: Alexandru Strimbeanu

Art Director: Lucia Čermáková

Copywriter: Daniel Feranec

Strategy: Rado Ondřejíček

Account Manager: Marek Wilhalm

+46 771 793 336 – Prosím, kto tam? – Najlepšia práca na svete

ARTICLE_PIC4_955px

Otvárací ceremoniál Cannes Lions bol prehliadkou inšpirácie. Prvé odovzdávanie ocenení prezradilo, ktoré kampane boli za rok 2016 najlepšie v kategóriách Direct, Radio, Promo & Activation, Print & Publishing a Glass. A nikto nebol sklamaný.

Jedným z nápadov, ktoré vzbudili najväčšiu pozornosť, bolo “The Swedish Number”. Vďaka tejto kampani mohol ktokoľvek zavolať na švédske telefónne číslo a porozprávať sa s náhodne vybraným Švédom:

Divákov zo sedadiel však zdvihol iný nápad – “The Stroller Test Ride” z dielne FCB Chicago, v ktorom sa dospelí premávali v obrovských kočíkoch:

Slávnostnému odovzdávaniu predchádzala prezentácia, ktorá hovorila o spoločných princípoch typických pre najlepšie svetové nápady. Seminár sa volal “Cracking the Code of Creativity”; agentúra Razorfish a magazín Contagious na ňom analyzovali 500 000 nápadov, ktoré v posledných 25 rokoch získali ocenenia v Cannes. Snažili sa prísť na to, aký je onen čarovný vzorec kreativity. Svoje zistenia zhrnuli do piatich bodov, pri doržaní ktorých každý môže byť autorom svetovej kampane.

Tu sú:
1. Nehľadajte výhovorky: rozpočet, priestor, veľkosť spoločnosti, ani meno klienta nestoja v ceste veľkému nápadu.
2. Investujte do vzťahov: skvelá kreativita nepotrebuje veľký rozpočet, potrebuje však čas, odvahu a dôveru.
3. Zbavte sa rockových hviezd: kreatívne výstupy odrážajú firemnú kultúru. Tá vaša by mala byť otovrená, inkluzívna a oslobodená od ega.
4. Snažte sa vychádzať s ostatnými: moderná kreativita vyžaduje spoluprácu – internú aj externú. Naučte sa využívať vnútorné aj vonkajšie zdroje.
5. Postavte sa čelom skutočnosti: na to, aby ste prenikli k jadru,potrebujete dôkladný a poctivý prieskum. Až na jeho základe môžu vzniknúť nápady.

Tak teda vzhůru k skvelým nápadom!

Čo bude nasledovať? 25 miliárd prepojených vecí

ARTICLE_PIC3_955px

Nedeľa v Cannes vyzerala ako pondelok. Delegáti z celého sveta zapĺňali Festivalový palác robili z neho Babylonskú vežu. Rýchlo sa registrovali a hneď sa ponáhľali na ďalší seminár, workshop alebo talk. Čo bude nasledovať? -pýtali sa stále jeden druhého. Odpoveď nakoniec dostali.

Z ôsmich hodín skvelých talkov a prezentácií totiž vyčnievala jedna. Obsahovala nielen fakty, z ktorých sa nám zakrútila hlava, ale vyvolala aj dojem, akoby sme sa na chvíľu stali súčasťou budúcnosti. To všetko vďaka semináru “Three Hidden Stories Behind the Internet of Things” od Cheil Worldwide.

Hneď na začiatku prišla chuť zavolať rodičom, súrodencom, starým rodičom a spýtať sa ich, či si uvedomujú, že práve prežívajú štvrtú priemyselnú revolúciu. The Internet of Things (IoT) sa totiž týka zariadení, ktoré cez internet zbierajú a prenášajú dáta. Skúste si to predstaviť: v roku 2020 bude na celom svete na sieť pripojených 25 miliárd zariadení. Znamená to, že úplne zmizne bariéra medzi skutočným a virtuálnym svetom – spoja sa totiž a vytvoria novú realitu.

Vlastne sa to už deje. Existujú predsa inteligentné topánky, ktoré vás spoľahlivo prevedú po cudzom meste, pozorná chladnička, ktorá vás upozorní, keď sa potraviny blížia k dátumu spotreby, aj fľaša vody, ktorá deťom povie, že je opäť čas napiť sa. Tieto technológie sa budú množiť a nabaľovať ako snehová guľa, vzniknú inteligentné domy, školy a celé mestá.

Vyráža to dych a núti nás to klásť si otázku, kde je v celom tomto pokroku miesto pre reklamu. Bude na nej stále záležať? Bude, samozrejme. Nielen záležať, stane sa dokonca dôležitejšou ako kedykoľvek predtým. Technológie viac nemožno oddeľovať od marketingu, značky už nemôžu všetkým svojim zákazníkom poskytovať jedno a to isté. Budú nútené diverzifikovať, stanú sa individualizovanými, každému ponúknu iný zážitok.

A práve tu je miesto pre všetkých nás, ktorí žijeme v prepojenom svete: vo všetkých tých dátach, ktoré máme k dispozícii, musíme nájsť ono kúzlo. K dispozícii budeme mať najväčšie ihrisko v dejinách, aby sa na ňom však zabavil každý, budeme musieť vymyslieť hračky.

Tu je niekoľko príkladov IoT zo sveta reklamy:

A Grand Prix získava…

alex_clanok_velky

Pozrite si niekoľko skvelých prác, ktoré sú podľa nás silnými kandidátmi na Grand Prix.

Začneme jednou, ktorá dokazuje, že veľký potenciál majú stále najmä čisté nápady: “McWhopper” pre Burger King & Peace One Day. Úžasný spôsob, ako sa postaviť k rivalite a prinútiť konzumentov, aby naraz slintali aj sa smiali.

Ďalším na zozname je “#OptOutside” pre REI, nápad, pri ktorom si kopec marketérov frflalo: “To vážne?” Nuž, vážne, ak naozaj veríte svojej značke a nehanbíte sa to dokázať v deň najväčších zliav v roku tým, že všetky svoje obchody zavriete. Áno, počuli ste správne, sledujte a presvedčte sa.

Keď príde na pivo, aký lepší dôvod môžu mať chlapi piť ho než pre chuť samotného chladeného piva? Hmm, a čo keby tým ešte zachránili svet? S DB Breweries sa to dá vďaka tzv. “Brewtroleu”. Biopalivu z kvasníc, ktoré zvýšili po uvarení samotného piva. Podvihnite poháre na zdravie milovníkov piva a najnovšie aj záchrancov sveta.

“Teraz sa stanete svedkami toho, aká silná môže byť múdrosť ulice,” hovorí sa v intre slávneho songu „Straight Outta Compton“. My by sme k tomu pridali už iba silu kreativity brilantnej kampane “Straight Outta” pre Beats by Dre.

Bola reč o oslave, preto potrebujeme ešte jeden drink. Dajme si Andes Cerveza a ich skvelú kampaň “Fairest Night of All”, ktorá pomohla priemerným chlapom zvýšiť si šance u dievčat.

V Cannes sa ale ukrývajú aj ďalšie klenoty. Tie vám predstavíme v ďalších JANDL reportážach. Sledujte nás na www.jandlincannes.sk.

Nedovoľme, aby korupcia zničila ich svet

korupcia-955px-1-prasiatka

Kampane proti korupcii väčšinou zachytávajú ničivé následky tohto spoločenského neduhu na náš každodenný život. My sme sa rozhodli zobraziť tie, ktoré nám často ani nenapadnú, najmä ak sa sami dopustíme nejakého drobného prehrešku pred očami svojich detí.

V našej printovej kampani pre nadáciu Zastavme korupciu sme sa rozhodli použiť nový a trochu odlišný insight, s nádejou, že zasiahneme aj ľudí, ktorí sa voči každodenným správam o všadeprítomnej korupcii stávajú už trochu imúnni.

 

Chief Creative Officer: Bernd Fliesser
Creative Director: Alex Strimbeanu
Head of Art: Pavel Gajdoš
Art Director: Lucia Čermáková, Richard Lavrík
Copywriter: Daniel Feranec, Andrei Gurau, Karla Calheiros
Account Manager: Marek Wilhalm
Illustrator: Jakub Reken

Decká späť do divočiny!

fb_1200px_Giraffe_FINAL

Kampane na zoologické záhrady. Môžete byť kreatívni, nápadití aj vtipní, no aj tak nakoniec zistíte, že ten váš nápad už niekto použil pred vami. Aj nám sa to pri vymýšľaní aktuálnej kampane pre Zoo Bratislava stávalo, no nevzdali sme sa.

Pozreli sme sa na to pekne od podstaty a zistili sme, že aj keď na dnešné decká oproti naším časom číha oveľa viac lákadiel v podobe nekonečných TV programov, tabletových aplikácii a konzolových hier, stále sa nič nevyrovná výrazu v ich tvári, keď po prvýkrát zočia živého leva, žirafu či opice.

Nuž a viete, čo sa vraví. Ak nejde Mohammed k hore… :)

fb_1200px_Lion_FINAL

fb_1200px_Monkey_FINAL

fb_1200px_Giraffe_FINAL

CREDITS:
Chief Creative Officer: Bernd Fliesser
Creative Director: Alex Strimbeanu
Head of Art: Pavel Gajdoš
Art Director: Lucia Čermáková
Idea & Copywriter: Andrei Gurau, Daniel Feranec, Karla Calheiros
Slovak Script Adaption: Viliam Šedivý
Account Manager: Marek Wilhalm
Account Director: Rasto Kuttner

Illustration: Sattu Rodrigues – Sattu Illustration

Director: Marek Partyš – Nomad Films, Prague
DOP: Martin Douba – Nomad Films, Prague
Executive Producer: Jozef Lipa – Eallin Nomad Slovakia
Executive Producer: Lukas Skalník – Nomad Films, Prague
Producer: Martin Barták – Nomad Films, Prague
Production Manager: Marketa Vrabcová – Nomad Films, Prague
Art Director/Set Designer: Zuzana Mazáčová – Nomad Films, Prague
Costume styling: Peter Tistan – Nomad Films, Prague
Offline Edit: Tomáš Vrána – Nomad Films, Prague
Colour Grading: Daniel Schmid – Nomad Films, Prague
Sound Designer/Mixer: Marian Molčák – Noise Activity

Rozprávať sa dá naučiť iba rozprávaním

jkpoefw

Predstavujeme vám prvú veľkú kampaň viedenskej pobočky JANDL. A nie pre hocijakého klienta, ale pre štátnu vysielaciu spoločnosť ORF a ich iniciatívu “Helfen Wie Wir” (Pomáhajte ako my).

Iniciatíva pomáha zbierať peniaze na kurzy nemčiny pre utečencov, aby sa mohli naučiť jazyk a pochopiť rakúsku kultúru. Pretože kto je integrovaný, už viac nie je cudzinec. Cieľom našej kampane je pomôcť bežným Rakúšanom pochopiť, že to má zmysel.

Aby sme to dosiahli, ukazujeme autentických utečencov, ako recitujú notoricky známe básne Ernsta Jandla (áno, Jandla, ale to je iba milá náhoda), tvoriace charakteristickú súčasť rakúskeho kultúrneho dedičstva. Čo je na básňach zaujímavé, Ernst Jandl ich napísal sčasti aj ako spôsob pre lepšie pochopenie nemeckého jazyka. A keď sa započúvate do ich slov, uvedomíte si pozoruhodnú súvislosť so skúsenosťami utečencov s vojnou, útekom pre záchranu života a bojom o prijatie v neznámom prostredí.

Keď všetky tieto časti zaklapli do našich jednoduchých 30-sekundových spotov, zostali sme zo silného výsledku v úžase. Teraz už zostáva iba dúfať, že kampaň splní svoj účel a aj my tak prispejeme k úspechu iniciatívy.

Credits:
Werbeagentur Jandl Wien
CCO: Bernd Fliesser
CD: Alexandru Strimbeanu
Copy: Bernd Fliesser, Ernst Jandl, Daniel Feranec
Strategie: Dr Rosa Kriesche
Projectmanagment: Sylvia Neuherz

Production Company: Seven Film und Postproduction GmbH
Director: Martin Repka
DOP: Jerzy Palacz
Sound: Ingo Steinbach

Ôsme miesto v Lürzer’s Archive za rok 2015

JL-16003-01_FB-post_Archive-ranking_955px

V celosvetovom rebríčku agentúr prestížneho časopisu Lürzer’s Archive sme sa umiestnili na ôsmom mieste. Za celý rok 2015!

Ocitli sme sa v spoločnosti svetových hráčov ako BBDO (New York), Africa (Sao Paulo), či adam&eveDDB (Londýn).
Výstřižekrgerge

V samostatnom rebríčku copywriterov sme dokonca zaznamenali ešte väčší úspech.
Naši kreatívci Andrei Gurau a Karol Thiry obsadili v celoročnom rebríčku prvé resp. tretie miesto! Čo znamená, že Andrei je copywriterom roka nielen na Slovensku, ale v celom svete, aspoň podľa Lürzer’s Archive.
Výstřižekztjzrtjrt

Časopis vznikol v roku 1984 a postupne sa stal kurátorom inšpirácie a uznávanou antológiou najlepších kreatívnych nápadov od reklamných agentúr z celého sveta. Dnes si každé jeho číslo prezrie viac než 150 tisíc čitateľov.

Pozrite si naše práce, ktoré boli doteraz uverejnené v Lürzer’s Archive: klinite sem.