Čo bude nasledovať? 25 miliárd prepojených vecí

Nedeľa v Cannes vyzerala ako pondelok. Delegáti z celého sveta zapĺňali Festivalový palác robili z neho Babylonskú vežu. Rýchlo sa registrovali a hneď sa ponáhľali na ďalší seminár, workshop alebo talk. Čo bude nasledovať? -pýtali sa stále jeden druhého. Odpoveď nakoniec dostali.

Z ôsmich hodín skvelých talkov a prezentácií totiž vyčnievala jedna. Obsahovala nielen fakty, z ktorých sa nám zakrútila hlava, ale vyvolala aj dojem, akoby sme sa na chvíľu stali súčasťou budúcnosti. To všetko vďaka semináru “Three Hidden Stories Behind the Internet of Things” od Cheil Worldwide.

Hneď na začiatku prišla chuť zavolať rodičom, súrodencom, starým rodičom a spýtať sa ich, či si uvedomujú, že práve prežívajú štvrtú priemyselnú revolúciu. The Internet of Things (IoT) sa totiž týka zariadení, ktoré cez internet zbierajú a prenášajú dáta. Skúste si to predstaviť: v roku 2020 bude na celom svete na sieť pripojených 25 miliárd zariadení. Znamená to, že úplne zmizne bariéra medzi skutočným a virtuálnym svetom – spoja sa totiž a vytvoria novú realitu.

Vlastne sa to už deje. Existujú predsa inteligentné topánky, ktoré vás spoľahlivo prevedú po cudzom meste, pozorná chladnička, ktorá vás upozorní, keď sa potraviny blížia k dátumu spotreby, aj fľaša vody, ktorá deťom povie, že je opäť čas napiť sa. Tieto technológie sa budú množiť a nabaľovať ako snehová guľa, vzniknú inteligentné domy, školy a celé mestá.

Vyráža to dych a núti nás to klásť si otázku, kde je v celom tomto pokroku miesto pre reklamu. Bude na nej stále záležať? Bude, samozrejme. Nielen záležať, stane sa dokonca dôležitejšou ako kedykoľvek predtým. Technológie viac nemožno oddeľovať od marketingu, značky už nemôžu všetkým svojim zákazníkom poskytovať jedno a to isté. Budú nútené diverzifikovať, stanú sa individualizovanými, každému ponúknu iný zážitok.

A práve tu je miesto pre všetkých nás, ktorí žijeme v prepojenom svete: vo všetkých tých dátach, ktoré máme k dispozícii, musíme nájsť ono kúzlo. K dispozícii budeme mať najväčšie ihrisko v dejinách, aby sa na ňom však zabavil každý, budeme musieť vymyslieť hračky.

Tu je niekoľko príkladov IoT zo sveta reklamy:

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *